10737118-6032759295654-94646912-n.png

Sledující
Alfou a omegou úspěšnosti je v tomto případě počet fanoušků (chcete-li followerů) a počet shlédnutí videí. Je vcelku jedno, jakým tématům se rozhodne věnovat, jde spíš o originální uchopení a specifický styl.
Plusem může být i určitá kontroverze, jak už je v internetovém světě obvyklé. Jde o to dát o sobě vědět a vytvořit příspěvek, který budou chtít všichni vidět. Proč, to už je vedlejší.
youtuber u počítače
Reklamní výdělky
Youtuber začíná vydělávat ve chvíli, kdy nasbírá dostatečnou fanouškovskou základnu. Prvním způsobem je reklama, zobrazovaná přímo na portálu YouTube. Přímo v příspěvcích, případně před nimi, se tak zobrazují spoty na jednotlivé produkty a služby. Tvůrci vlastních příspěvků tak vlastní, pro diváky atraktivní sdělení, jaksi nafouknou o reklamu, ze které jim po rozkliknutí sledujícími plyne určitý honorář.
tablet a youtube
Tvář prodává
Dalším zdrojem příjmů je merchandising. Tedy trička, náramky nebo třeba kšiltovky s logem, jménem nebo přímo tváří konkrétní youtubové celebrity. Pokud si uvědomíme, že jde v podstatě o reklamní předměty, ceny jsou zde poměrně vysoké.
Druhotným „užitkem“, který z takového prodeje plyne, je samozřejmě i jistý způsob sebepropagace. I tady se tedy cílí na originalitu – tak, aby i ti, kteří dotyčného tvůrce neznají, chtěli vědět víc. Nejlépe přímo na jmenovaném videoportálu.
Tento typ propagace jde ale ještě dál – přímo ke svému idolu se „zaháčkovaný“ divák může přiblížit i na specializovaných akcích, jako jsou například tématické letní tábory s konkrétními hvězdami videí nebo přímo svátek všech tvůrců a jejich fanoušků, Youtubering. Na těchto a podobných akcích je zakoupení podobných předmětů (kromě vstupného) vlastně povinností a málokdo odejde domů bez podobného „suvenýru“.

Značka ke značce
Asi nejvýnosnější je další typ vydělávání, a to přímo spolupráce s konkrétní značkou. Ve videu se pak přímo objeví konkrétní produkt, už ne coby vložená reklama, ale přímo jako více či méně přiznané promo. Na tomto místě je dlužno poznamenat, že kromě YouTube je podstatná většina úspěšných tvůrců aktivní i na ostatních sociálních sítích, takže záběr je skutečně velký a tento typ spolupráce bezpochyby pro obě strany výhodný.
fotografování dětí
Vlastní tvorba
Ve snaze vytěžit z vlastní popularity maximum se mnoho podobných umělců pouští i do dalších projektů, jako je produkce hudby (například skupina Slza) nebo psaní knih. I tady dosahují mnohdy zaslouženého uznání a samozřejmě dalších příjmů.
To vše tvoří v konečném součtu příjmy hvězd monitorů. A nebudeme si nic nalhávat, měnila by s nimi asi většina z nás. Pokud byste se chtěli prosadit stejně jako ti nejlepší, pak vězte, že tady více než kde jinde platí, že je hodně povolaných, ale mnohem méně vyvolených. Na druhou stranu je ale nutné zdůraznit, že i s minimálním vybavením to může zkusit každý.

Povolání Youtuber
Ohodnoťte příspěvek