Obezita nejenže nevypadá příliš pěkně, ale rovněž může člověk zatraceně potrápit. Vyřešit tento případný problém by tedy mělo být v zájmu obézního.

Vhodný způsob, jak ubrat na váze

Traduje se, že u nás žije snad až třetina lidí, kteří mají nějaký problém s váhou. Vzhledem k tomu, kolik se u nás ročně vypije piva a spořádá knedlíků s vepřovým, většinou tento problém nesouvisí s úbytkem váhy, ale naopak s jeho navyšováním. To možná pro někoho nezní jako problém, ale lidé, kteří jsou až příliš tlustí, jsou následně velkou zátěží pro zdravotnický systém. Ona totiž velká nadváha či dokonce obezita dotyčného netrápí pouze co se estetického dojmu týče, ale také právě zdravotně. Nemocí, které se váží právě s obezitou, je celá řada a některé napadají jak fyzickou schránku, tak i duševní stav daného člověka.

Hubené břicho

Kdo nechce, aby takto skončil, měl by si váhu hlídat. To neznamená vážit se dvakrát denně, ale alespoň jednou týdně by člověk měl na váhu stoupnout a pak si podle BMI kalkulačky spočítat, jak si, co se nadměrného množství kilogramů týče stojí. BMI je totiž daleko přesnější než váha.

Domácí strava

Příliš velké výsledné číslo pak většinou znamená, že by daný jedinec měl začít ubírat na váze. Snadné to není, ale s trochou snahy to nemusí být ani žádný horor. V podstatě stačí změnit jídelníček, což zní jako sranda, ale ona to taková sranda hlavně ze začátku není. Pokud je cílem snížení váhy, pak pomůže jíst více zeleniny, přiměřeně ovoce (to hlavně odpoledne, večer už ne) a je dobré rovněž zařadit luštěniny a ryby, případně drůbeží maso. Naopak je nezbytné vynechat tučná jídla a jídla příliš sladká. Na oplatky, čokolády a další pochutiny by si tak člověk měl nechat zajít chuť.

Jablka

Velmi pozitivní pro hubnutí je i sportování, ovšem ne každé. Takové posilování sice také může vést k úbytku tukových zásob, ovšem ne příliš rychle. Daleko lepší je aerobní pohyb, tedy takový, během kterého člověk dokáže plynule dýchat, ale už se potí. Je dobré takto sportovat minimálně třikrát do týdne, a to vždy s jedno denním rozestupem. Mnohem lepší je ale sportovat každý den, i když třeba míně intenzivně. Tělo si na to rádo zvykne.